Det er vår! – og et spørsmål

Mars er den første vårmåneden, så nå er det vår! Utrolig nok føltes det sånn ut også når jeg var ute og gikk tur i sola. Snøen og isen har smeltet nok til at noe av turen gikk i lysløypa (som er en bred gruset sti når det ikke er vinter). Sola varmet så jeg stoppet opp noen ganger, lukket øynene og vendte ansiktet mot sola – bare for følselsen av å suge den i meg. Fuglene kvitret som besatt og jeg glemte fullstendig å ta bilder fordi jeg nøyt naturen.

Ellers har jeg nok en gang dukket opp på topplisten (i bunnen, men jeg er der). Bak tallene skjuler det seg mennesker – og ja, de fleste skjuler seg fordi de færreste sier hei. Å “klage” på det er litt som å kaste stein i glasshus for min del, for det er sjeldent jeg sier hei hos andre (jobber innimellom med saken?). Dessuten er det helt forståelig, jeg foretrekker å bli kjent med folk før jeg skravler masse med dem – og ja, jeg ser utfordringen med det…!

Det får meg til å lure – om jeg bare skriver “Hei” i kommentarfelt på blogger jeg er innom – hva vil folk syns om det? Vil de tro jeg bare gjør det for å få folk inn på min blogg? For det ville ikke vært målet (misforstå meg rett, det ville vært hyggelig, men i dette tilfellet absolutt ikke poenget) – målet ville vært å si hei. Ikke mer, ikke mindre. Bare et lite signal om at jeg har vært innom og at jeg har lest det som er skrevet – for det er jo ikke alltid jeg har noe å si til det som skrives – jeg vil bare at folk skal vite at noen har vært der. Hm, må tenke over dette – hva tenker du? Ville du likt det eller vil du helst at jeg ikke skriver noe med mindre det er noe mer enn “Hei”?

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg