Det er slutt

Årets utesesong for å gro egne grønnsaker er slutt for denne gang for min del. Avlingen totalt for i år var ikke mest å skryte av, men jeg har lært en del i det minste – sånn sett har det uansett vært en strålende suksess.

Bønnene ble det omtrent ikke noe av da de ble spist opp av insekter før de gikk fra blomst til bønne. Tomatene ble det grei avling på og jeg har lagd tomatsaus av noen av dem. Tross alt er ikke jeg mest glad i tomater, så sausen jeg lagde for å ha på den hjemmelagde pizzaen har et forbedringspotensiale… Rødbetene ble veldig små – hvem hadde trodd at de forventet vann for å vokse? (føler jeg burde visst dette – det var også noe av det som gjorde at det meste andre heller ikke vokste best…) Salaten og paprikaene var heller ikke mye å skryte av. Margertene derimot – grei suksess som jeg burde sådd så utrolig mange flere av fordi de var fantastisk gode! Vel, ny sesong til neste år – gjett om det blir masse margerter da!

Lærdommen var ganske generell: vann er viktig! Gjødsel kan sikkert også være en god ide… Rødbeter og margerter er utrolig godt, så de vil jeg så masse av.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg