Den perfekte gaven

Å finne ut hva en skal gi til noen som en gave er ikke alltid like enkelt. Noen gjør det enklere ved å komme med en ønskeliste – da er det jo bare å velge en av tingene som har en pris en føler passer å gi.

Andre derimot, er vanskeligere. Jeg har vært i begge kategorier – noen ganger har jeg ønskelister, andre ganger har jeg ikke. Ønskelistene kan ha både dyre og billig ting på dem: alt fra flaskekost, tekrus, puslespill til fryseboks og småbruk – variasjonene er store for å si det sånn…

I dag har min far bursdag og min mor har bursdag om rett over en uke. De er blitt såpass gamle nå at de har alt de trenger (noe som får så vidt stemmer for min del også), så hvordan finner jeg gode gaver til de?

Ting har de fleste av oss nok av, så med mindre vi ønsker oss noe spesifikt er det vanskelig å finne en perfekt gave.

Så er det mulig å finne den perfekte gaven?

Vel, det kommer sikkert ann på hvordan du ser det. Jeg har innsett at den perfekte gaven er en gave som giveren ønsker å gi og mottakeren ønsker å motta. I dagens samfunn har jeg innsett at vi kan skaffe tilnærmet alt, bortsett fra en ting. Den ene tingen er det jeg i mange tilfeller vil kalle den perfekte gaven: tid.

Alle er så opptatte av alt mulig forskjellig – trening, heseblesende turer, nyheter, klaging over verden, alle tingene de har, sosiale medier, penger – oppmerksomheten blir dratt i alle retninger hele tiden av alt mulig. Greia med det er jo at vi kan alltids skaffe mer av alle de ulike tingene. Det vi derimot ikke kan få mer av er tid.

Så det å gi din tid til noen andre ved å tilbringe tid sammen med dem, er en mer dyrebar gave enn alt det andre.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg