Dagens spørsmål

Dagens spørsmål – hver dag et nytt spørsmål.  Noen morsomme, noen alvorlig, noen enkle, noen som kanskje får deg til å tenke.

Dagens spørsmål er:

Sparer du penger? enten på sparekonto eller i fond (eller i andre ting)

Jeg sparer penger hver måned. Hvor mye er litt mer opp og ned. Et fast trekk jeg har er sparing i fond – hundre kroner hver måned. Det er ikke den store summen, men det er noe med å ha det fast (så fast at det ligger i nettbanken og skjer automatisk så jeg ikke trenger å tenke over det). Ulempen nå om dagen med å spare penger på en sparekonto er at rentene er så lave – faktisk så lave at den generelle inflasjonen “spiser opp” pengene til en viss grad (om jeg har forstått riktig). Likevel sparer jeg penger fordi jeg liker å ha den vanen.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg