Dagens skrekkopplevelse

Jeg var en tur i sentrum i dag for å møte en venninne til lunsj – det ble en hyggelig lunsj 🙂

Skrekkopplevelse skjedde rett før lunsjen. Jeg hadde et ærend – jeg skulle innom strikkebutikken og kjøpe meg en strikkefisk (jeg gleder meg til å strikke neste genser og ser nytten av å ha en strikkefisk).

Mens damen i butikken og jeg stod og snakket om strikkefiskene hørte jeg plutselig trippende føtter på gulvet – de kom fort og jeg tenkte det var en liten hund. Siden lyden kom fort nærme så jeg meg raskt etter eieren – burde ikke være vanskelig å få øye på siden butikken er veldig liten.

Det var ingen eier fordi det var ingen hund. Det var en kråke! En kråke som var kommet så plutselig at den var rett ved føttene mine. Jeg hoppet et skritt bakover mens både den ansatte og jeg skvetter og kråka begynner å flakse.

Først rygget begge vi menneskene, men så ble vi fort enige om at den måtte ut for dette kunne gå skikkelig dårlig. Spesielt når vi så mot døra (som stod åpen) og at kråke nummer to også var på vei inn i butikken.

Bare tenk tanken på om de begge hadde begynt å fly rundt….

Heldigvis snudde kråke nummer to og kråke nummer en løp raskt ut igjen av butikken (men ikke før den hadde lagt fra seg en liten “gave” på gulvet…).

Innrømmer glatt at det var litt hjerte i halsen et lite øyeblikk der gitt! Heldigvis endte det godt for alle parter og jeg fikk kjøpt strikkefisken jeg ville ha.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg