Dagens middag

Jeg lager middag hver dag – på en måte i alle fall? Tross alt gjelder Grandiosa, Fjordland og alle andre ferdigretter du bare varmer opp også – ikke sant?

Vel, i dag er det skikkelig høstvær og jeg tenkte jeg skulle lage suppe. Noe jeg ikke gjør mest av fordi jeg ikke er suppe-menneske (les: ikke mest glad i suppe). Unntaket er Toro tomatsuppe (den uten ferdig makaroni – jeg vel selv velge hvor mye makaroni jeg vil ha i suppa mi). Og hjemmelaget rabarbrasuppe med rabarbra fra hagen til foreldrene mine. Og noen ganger hjemmelagd blomkålsuppe – men det må være norsk blomkål fordi den har mer smak enn utenlandsk (hvorfor aner jeg ikke) – uansett så er blomkålsuppe noe jeg kun spiser et par uker om høsten (og jeg tror det er noen år siden forrige gang). Og dagens middag – det er også et unntak fra alle suppene jeg ikke er så glad i. Hm, jeg tror jeg liker litt suppe likevel?

Uansett, i dag blir det suppe med poteter, hodekål, gulrøtter, brokkoli og pølse. Masse vann er basisen og så har jeg i kjøttbuljong for å få litt smak på det hele. Litt kålrot kanskje også forresten. Vel, det blir dagens middag, så nå er det bare å starte å kokkelere.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg