Budsjett januar 2019

Nytt år, ny måned, men veldig likt budsjett.

Fra januar går husleien min opp, noe som er litt kjipt, men også ganske naturlig når bygningene i borettslaget ikke er helt nye lenger.

Husleie 4.582
Lån M&P 8.000
Strøm/nettleie 1.930,21
Forsikringer 2.121
Studielån 3.249
Linser 245
Fond/sparing 2.500
Mobil 199
Bompenger 300
Netflix 89

Forsikringene ser veldig dyre ut denne måneden, men det er fordi det er en av forsikringene jeg bare betaler hvert halvår.

Jeg gleder meg til å betale ekstra på studielånet (enda mer enn jeg gjorde hver måned i 2018) og er spent på hvordan det vil ta i vei.

Ellers i januar er planen å bruke veldig lite penger, da jeg ikke har så mange planer.

Matbutikk 2.300
Transport/bil 1.000
Klær/sko 800
Diverse 500

Jeg har spurt meg selv hvorfor jeg legger ut budsjettet mitt hver måned når det meste er det samme og jeg ikke bruker så mye penger, men har foreløpig ikke kommet opp med et fantastisk svar. Jeg gjør det vel mest for å få en oversikt egentlig. Skjønt, den oversikten har jeg også et annet sted så kanskje jeg bare skal droppe det?

Hva tenker du om å legge ut budsjett hver måned?

2 kommentarer
    1. Jeg liker det! Men så deler jeg mitt hver uke, så jeg er kanskje ikke helt rett å spørre.
      Mine begrunnelser er at jeg ønsker å vise andre hva et budsjett er, hvordan man setter det opp og hvordan man lever med budsjett i hverdagen.

      Spennende med å øke studielånet, har du doblet eller triplet det? Og tror du at du betaler så mye hver måned?

      1. Kan ikke nekte for at jeg syns det er fascinerende å se hvordan andre bruker penger i forhold til meg, så jeg liker jo å se på andre sine budsjetter…
        Når det gjelder studielånet er målet å bruke lønnen fra ekstrajobben min på det, og jeg jobbet litt ekstra i desember. Så dette blir nok en av de større summene studielånet får…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg