Briller eller linser?

Dagens spørsmål – hver dag et nytt spørsmål. Noen morsomme, noen alvorlig, noen enkle, noen som kanskje får deg til å tenke.

Dagens spørsmål er:

Ville du valgt briller eller linser hvis du hadde (eller har) behov for det?

Når jeg var liten var det meningen at jeg skulle bruke briller (noe som ikke alltid var en hyggelig opplevelse). Heldigvis for meg var det mulig å fungere uten briller. De siste tolv årene (omtrentlig) har jeg brukt linser, så jeg kan vel påstå at jeg har valgt linser i mange år nå.

6 kommentarer
    1. Jeg har brukt linser for noen år siden, men øynene mine ble irriterte etter hvert så jeg måtte begynne med briller igjen. Nå er jeg så vant til brillene at jeg tror jeg holder meg til dem 😊

    2. Jeg bruker linser til å se alt rundt meg, men så må jeg slenge på briller for å se pc og telefon skrift. Men ville kanskje helst bare hatt linser. Har forsøkt progressive linser, men det var slitsomt! 🤣

      1. Det siste året eller noe har jeg tatt på meg et par briller når jeg kjører (i tillegg til linsene) for å se best mulig – vil jo være trygg i trafikken. Progressive briller har jeg hørt om, men ikke i linseformat – jeg tipper det krever tilvenning og i starten er veldig forvirrende for øynene og hodet? 😵‍💫

    3. Jeg er veldig nærsynt, jeg har brukt briller fra jeg var lita. Nå bruker jeg linser, linser og briller eller bare briller. Jeg ser absolutt best med linser, men skal jeg bruke pc, se på mobil etc, da må jeg ha briller i tillegg. Det er et veldig fint hjelpemiddel.😎🤓

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg