Brannvarsleren!!

Jeg bor i et borettslag hvor det en gang i året tas en livsviktig sjekk.

Brannslukningsapparatet sjekkes og brannvarslerne (eller heter det egentlig røykvarslere?) får nye batterier. Vi hadde fått beskjed, men jeg skvatt når det ringte på døren fordi jeg hadde helt glemt at det var i dag. Heldigvis var jeg hjemme…

Så nå har røykvarslerne (eller er det brannvarslerne?) fått nye batterier og jeg kan fortsette å sove trygt om natten.

Takk for at du leser!

Hvor nytt er batteriet i din(e) røykvarslere?

4 kommentarer
    1. Jeg har litt noia for mine varslere faktisk. Har hendt at de har gått av helt plutselig når de verken har hatt gamle batterier, eller at det har vært røyk noe sted. Har skjedd to ganger at de har gått av på svarteste natta blant annet. Og da er det gjerne ikke så lett å sove igjen etterpå…😅

      Dette påvirker trivselen litt. Går til tider og er nervøs for NÅR de skal ule igjen.

        1. Jeg føler meg faktisk ikke helt trygg på den kanten heller.

          Da jeg var rundt 14-15 år var det en fyr som hadde stjålet noen kanner med bensin, kjørt veldig fort og senere kollidert med et tre. Bilen eksploderte, det var lite igjen av den dagen etter, og smellet hadde vekket opp hele familien min som trodde det var et jordskjelv eller at et tog hadde kjørt av kinnene og truffet fjellveggen.

          Dette var like rett ved der vi alle bodde da. Jeg var den eneste som ikke våknet av det.

          Sååååå 😅
          Og btw: han i bilen hadde hoppet av i fart like før, og overlevd. Så han gikk det «fint» med sånn sett, sykt nok.

          1. Yikes! Vel, jeg har hørt at mange mener at ungdommer sover tungt…så kanskje det var på grunn av det? (krysser fingrene for at om det skulle skje noe, så våkner man)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg