Bondens marked og briller

Jeg var ikke sikker på hva jeg gikk til, men jeg dro innom Bondens marked i Sandefjord i dag. Glemte å ta bilde – ups? Det var ikke så mange boder jeg hadde forestilt meg, men likevel syns jeg det var godt utvalg av varer. Diverse kjøtt i mange varianter, fisk, urter, lefser i mange varianter, saft, syltetøy og honning. Siden jeg stort sett har honning i første tekoppen hver dag blir det en del honning, så jeg dro hovedsaklig inn for å kjøpe honning. Jeg tenker at når det først er et bondens marked i by’n må det benyttes!

Noe annet nytt jeg har fått meg er briller! De siste tolv årene (eller noe – jeg er litt usikker på hvor lenge det er blitt) har jeg brukt linser. Noen ganger er det litt irriterende å måtte ta de på om morgenen når jeg er skikkelig trøtt og dermed ikke føler at jeg ordentlig har fått åpnet øynene. Dessuten regnet jeg litt på det – briller kan bli mye billigere enn linser om de tas godt vare på og synet holder seg på samme nivå. Var det noe jeg ikke hadde tenkt over var det hvor lang tid det ville ta før jeg var vant med briller. Nå har jeg testet de ut i rett over en uke, men har fremdeles ikke klart å ha de på en hel dag – jeg har etterhvert tatt på meg linser. Likevel, jeg fikk beskjed at det vil ta litt tid, men at det vil gå seg til – så satser på at det stemmer…

Jobbet bittelitt ute i hagen på morgenen før jeg dro på bondens marked og innså at jeg måtte innom for å få tilpasset brillene noe fordi de hadde lyst til å skli av. Så nå sitter de bedre på. Hun som jobbet der jeg har kjøpt brillene justerte de litt før jeg stod å ristet på hodet som en tulling for å være sikker på at de holdt seg på som de skulle, så nå satser jeg på at det bare jeg er som må venne meg helt til de.

Nei, selfier er ikke helt min greie, men kanskje briller kan bli det?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg