Bil er dyrt…

Jeg har en bil – og den går stort sett ganske bra. Eller, noen ganger er det dyre reparasjoner som må til. Heldigvis var det ikke så ille denne gangen (alt er relativt…). En stund nå har den hatt en irriterende pipe/hveselyd når jeg har startet den om morgenen, men heldigvis mindre piping når jeg har startet for å kjøre hjem fra jobb. I forrige uke skulle jeg et ærend som tok meg forbi verkstedet jeg bruker til bilen, så jeg dro like godt innom for å høre hva de tenkte om bilen min.

Noe jeg selv hadde tenkt var at det kanskje var viftereima – jeg har hørt at det er noe i bilen som kan lage pipelyd. Så der stod jeg, forsøkte å etterligne lyden – gav fyren som satt der en liten latter og så var vi også enige i at det var viftereima så i dag var bilen på verksted. Bilen ble fikset og regningen ble ikke så dyr som den noen ganger har vært… “Bare” rett over kr 2.000 – så jeg syns ikke det var så ille. Er det mye penger? Vel, det kommer ann på hva du sammenligner det med. Det er mesteparten av hele matbudsjettet mitt for en hel måned – sånn sett dyrt; men langt billigere enn en del andre verkstedregninger har vært (flere har vært på rundt kr 10.000,-) – så dermed syns jeg ikke dette var for ille. Dessuten, nå slipper jeg pipelyd fra bilen som gjør meg litt flau…

Likevel, en eller annen gang vil jeg ha behov for en ny bil igjen (jeg er nå på min fjerde), men foreløpig holder den jeg har 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg