Begynner å lure litt…

Når jeg kjøpte garn til det bomullsteppet jeg skulle hekle, hadde jeg en ide om størrelsen. Hvor mye garn var jeg veldig usikker på, men jeg tok utgangspunkt i et mønster jeg fant og antall meter i det mønsteret.

Bilde lånt fra © Lucienne Crochet

Riktignok bruker jeg ikke mønsteret – ei heller det samme garnet, men jeg tenkte at det var et bra utgangspunkt. Som tenkt, så gjort – jeg endte med å kjøpe 17 nøster (selv om 13 mest sannsynlig ville vært nok, men bedre med for mye enn for lite?).

Nøstene jeg kjøpte hadde ca 170 meter per nøste og ifølge mønsteret ble det brukt omtrent 2.300 meter – noe som ville blitt 13,5 nøster. Siden jeg bare brukte mønsteret som et utgangspunkt for mengde garn – og det var bomullsgarn som kan brukes til andre ting om det ble for mye – brukte jeg julegavepenger for å kjøpe garn til meg selv.

Mønsteret jeg tenker meg er utrolig enkelt (brede striper), så nå begynner jeg å lure på om jeg faktisk bare burde gått for 13 nøster…det begynner nemlig å bli litt størrelse på det allerede og jeg er bare på nøste 7…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg