Blir det løk??

Jeg sådde løk fra frø i våres, tidlig mai tror jeg. På pakken stod det at det var da de skulle sås, så det var det jeg gjorde. To av frøene tittet så vidt opp av jorda og det var omtrent det. Grunnen til at jeg sådde løk var fordi jeg har hørt at om en sår det sammen med gulrøtter er det lite sannsynlig at insektene som liker dem ikke kommer. Insektene som liker gulrøtter liker ikke løk og motsatt. Riktignok var det ikke et eneste gulrotfrø som spirte (gamle frø i tillegg til at jeg vannet etter å ha sådd…kanskje ikke lurest når gulrotfrø er ørsmå).

For en liten stund ryddet jeg i kjøkkenhagen på verandaen – fjernet det jeg kunne som enten var ferdig med å gjøre noe ut av seg eller som var blitt dårlig. Det var da jeg så det. De to løkene som hadde spirt har startet opp igjen i tillegg til to nye. Så nå er det for tiden fire løk som gror (eller, jeg vet ikke hvor mye de gror for det er jo kjøligere ute nå og stadig kortere dager). Så da er det store spørsmålet: vil det faktisk bli noe ut av dem til slutt? Noen som vet?

løk

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg