Bare litt flax?

Jeg har kjøpt mitt første flax-lodd! Det gikk sånn tålelig greit – jeg får i alle fall bytte det inn i et nytt lodd… Dessuten lærte jeg noe nytt (om det var lurt eller ei kan sikkert diskuteres, men litt gøy i hverdagen er bra – så lenge det ikke går over til å bli en dårlig vane…) – det finnes mange ulike type Flax-lodd – i ulike prisklasser. Så jeg valgte det som het Million-Flax – fordi det kostet de 25 kronene jeg tenkte jeg skulle bruke. Er denne typen lotterier noe jeg vanligvis bruker pengene mine på? Nei, men dette er det jeg ofte omtaler som “gratispenger” eller “grisepenger”. Sistnevnte høres ikke bra ut med en gang, men når jeg sier at de heter “grisepenger” fordi de kommer fra sparegrisen min blir det mye hyggeligere med en gang. Nå har jeg riktignok ikke mye pantepenger, men de få kronene jeg innimellom får går i grisen.

Lenge har jeg lurt på hva jeg skal gjøre med grisepengene mine siden de ikke hører hjemme i noe budsjett – de er jo allerede brukt når jeg kjøpte brus eller saft på grunn av panten. Så jeg ville gjøre noe jeg vanligvis ikke gjør – og denne gangen ble det Flax-lodd (om du har andre ideer til hva jeg kan bruke grisepengene mine til…eller hva du ville gjort med et lite beløp grisepenger – eller pantepenger om du heller vil kalle de det).

Det hadde jo selvfølgelig vært gøy å vinne millionen – men jeg skal ikke være snau, jeg tar gjerne til takke med 100.000 også jeg.. 🤣

4 kommentarer
    1. For ikke lenge siden skrev jeg en bloggpost om hva jeg skulle gjøre hvis jeg vant 1 million, 100 000 eller bare 25…. Som regel vinner jeg ikke. Men det er artig å drømme litt før loddet skrapes!
      Ønsker deg en fin dag! 🤗

      1. Hm, det var en artig ide (som jeg er ganske sikker på at jeg leste, men hukommelsen gjør desverre at jeg ikke husker alt jeg leser…må finne og lese på nytt!). Hører jo om de som visualiserer ting for å få det til å skje – kanskje jeg må visualisere at mitt neste flax-lodd faktisk gir milliongevinsten? 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg