Bare ett til?

Garn!

Ofte (stort sett?) er det praktisk å kjøpe flere garn samtidig – nesten uansett hva en skal strikke (med mindre en skal strikke pulsvarmere – da holder det stort sett med ett nøste).

Utfordringen kommer når en har kjøpt det en tenker er et passende antall nøster, men siden en ikke har brukt garnet før er det likevel en gjettekonkurranse. For jeg kjøpte fire nøster av Ida strømpegarn for å strikke et par sokker.

Greit nok, men så brukte jeg bare litt over to nøster på sokkene. Så da satt jeg plutselig med et helt og et påbegynt nøste – og det vil jo ikke være nok til enda et par sokker. Kunne sikkert lage noe annet av det, men har som vanlig litt sokkedilla. Dermed endte jeg med å kjøpe ett nøste til for da vet jeg at det blir nok til et par sokker.

Bare ett nøste til vil uansett føre til nye utfordringer for jeg trenger jo ikke nesten tre nøster til et par sokker. Så selv på denne måten vil det bli rester; men kanskje nærmere et halv nøste? (skjønt, hva jeg skal bruke det til når den tid kommer aner jeg ikke)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg