Årets nyttårsforsett

Jeg kunne sikkert lagd meg mange nyttårsforsetter – og så gjort som de fleste andre: droppe de fullstendig senest halvveis i februar… Tross alt har jeg lagd av den typen forsetter – jeg gjorde det i mange år før jeg helt sluttet med nyttårsforsetter.

2023 vil uansett bli et annerledes år for meg, så hvorfor ikke prøve noe nytt når jeg får muligheten? Noe av grunnen til at dette året (vi har tross alt startet i dag) blir annerledes er fordi jeg ikke aner hvor jeg vil havne og hva jeg vil gjøre. Fredag 17. februar er siste arbeidsdag i nåværende jobb fordi stilligen min kuttes grunnet nedskjæringer. Kjedelig, men ikke noe jeg får gjort noe med. Et stort ønske jeg har er å kjøpe meg et småbruk, men siden jeg plutselig vil være uten jobb vil det bli en utfordring. Med andre ord blir dette et år for utfordringer – så hvorfor ikke gi meg selv en ekstra en?

Jeg liker meg inne på sofaen med håndarbeidet mitt – det er ingen hemmelighet. Jeg liker også å være ute og gå tur i skogen, men har slitt med energien over lang tid nå så det har vært unntakene at det har skjedd i løpet av forrige år. Dermed gir jeg meg selv et nyttårsforsett jeg satser på er oppnåelig (og som jeg håper jeg vil utvide i løpet av året): å være ute og bevege meg i frisk luft hver dag. Hvor kort eller hvor lenge jeg går ute vil ikke spille noen rolle for målet er rett og slett å bevege meg ute hver dag – uansett.

Så det er mitt mål for 2023. Har du noen mål for det nye året vi nettopp har startet?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg