Årets første margerter!

Dette har jeg ventet på helt siden i fjor! Årets første margerter var endelig klare til høsting. Riktignok bare tre belger foreløpig, men det er flere på plantene (heldigvis) som etterhvert vil bli klare. Margerter er erter hvor en åpner belgene og bare spiser ertene inni. Sukkererter er ertene hvor du spiser alt – både belg og erter. Sånn sett får en vel mer tilbake ved å gro sukkererter siden du spiser mer på en måte, men jeg er ikke så glad i belgene uansett så jeg foretrekker margerter.

Når jeg får større plass skal jeg ha så mye margerter at jeg kan fryse masse så jeg har hele året. Enn så lenge har jeg mumset i meg de tre som var klare – de var like gode i år som de var i fjor!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg