Årets første mål er nådd!

Selv om jeg visste at dette målet ville jeg nå er jeg likevel veldig stolt å ha allerede ha gjort det.

I utgangspunktet tenkte jeg bare å betale det som stod igjen som lånesum på lille delen av boliglånet, men heldigvis chattet jeg litt med banken først.

Når en skal løse inn et lån; eller, nedbetale resterende på lånet som jeg hele tiden har kalt det, er det litt mer enn bare en ting som må gjøres. Det var jo allerede gått noen dager siden forrige innbetaling, og hva løper på et lån hele tiden? Rentene.

Så personen jeg chattet med i banken regnet det ut for meg, og så betalte jeg inn resterende beløp og rentene som var påløpt siden forrige innbetaling.

Jeg gjorde som jeg planla og brukte penger fra sparekontoen på å betale resten av lånet fordi i år har jeg et nytt fokus for pengene mine.

Dessuten sparte jeg penger på å løse inn lånet nå. Ifølge nedbetalingsplanen hadde jeg 5 år og 6 måneder igjen å betale. I løpet av den tiden ville jeg betalt kr 3.350 i gebyrer og kr 1.657,84 i renter om den hadde holdt seg uendret. Jeg betalte bittelitt renter for de siste dagene når jeg løste inn lånet, men ved å gjøre det nå sparte jeg kr 4.982,50.

Skulle virkelige ønske jeg hadde skrevet ned hvor mye jeg har spart totalt i både renter og gebyrer ved å betale ned ekstra og tidligere. Det er nok en god slump med penger.

Har du betalt ekstra på noen lån du har hatt? og har du tenkt over hvor mye penger du har spart på det?

2 kommentarer
      1. Egentlig er det en helt innlysende ting, men ikke noe jeg hadde tenkt over så veldig glad jeg chattet med banken først. Så bra at jeg kunne gi informasjon videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg