Arbeidshaugen vokser…

…men har foreløpig ikke veltet 😊 (heldigvis!).

I bunnen ligger damejakken jeg har startet – og kommet ganske langt på. Så ligger det noen heklede servietter i ulike mønster (jeg ville se hva jeg likte) hvor trådene ikke er festet. Den lille grønne flekken er et par pulsvarmere jeg strikket – uten å feste trådene. På toppen troner to kluter og to små håndkler – nok en gang uten at trådene er festet. Så mesteparten av haugen er en feste-haug…Om du ikke har skjønt det – å feste tråder er ikke favoritt-delen av håndarbeid.

For øyeblikket strikker jeg på et lite håndkle i bringerbærrosa garn (skal også strikke en klut) og når jeg er ferdig med de to tingene får jeg ikke lov av meg selv til å starte på noe nytt før jeg har festet alle trådene på det som ellers er ferdig lagd. Burde jeg også gjøre ferdig damejakken før jeg starter på noe nytt etter det? Ja, men det skjer ikke fordi jeg har et annet prosjekt jeg vil gjøre først (men etter å feste alle trådene altså!).

Det er sjeldent jeg lar det gå så langt som jeg har latt det nå, men jeg var forkjøla i forrige uke og da var ikke viljestyrket på sitt sterkeste – strikkegleden derimot blomstret som bare det! (Heldigvis frisk av forkjølelsen igjen nå).

2 kommentarer
    1. Ja,det er ikke det morsomste jeg vet å feste tråder! Så der er vi lik. 🙂 MEN…..hvis du som meg tar tak i det å bare gyver løs en kveldstime, så har du festet de hersens trådendene før du vet ordet av det. Å da ser du, DA kan du ta deg en “fest” å klappe deg sjøl på skuldra. :)))
      Ha en flott ettermiddag/kveld.

      1. Ja, det er noe med det – bare starte og bestemme meg for å ta alle på en gang så jeg blir ferdig med trådendene… Følelsen når en er ferdig med å feste alle trådene – er litt som en fest det også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg