Alltid litt rart

Første arbeidsdag etter å ha stilt klokka. Det blir plutselig litt lysere om morgenen igjen. På ettermiddagen derimot blir det så utrolig fort mørkt. Selv om jeg vet at det kommer etter at klokka stilles, føles det litt overraskende for jeg innser aldri helt hvor stor forskjellen er før den faktisk er der.

Skal også sies at jeg syns denne klokkestillingen to ganger i året er noe forbasket tull! Hva er poenget lissom? Det tar ikke lang tid før mørk/lys tid jevner seg ut, men kroppen blir i ulage hver gang. Heldigvis ikke så ille om høsten – det er mest irriterende. Om våren derimot – søvnrytmen min bli ødelagt i et par uker hver gang (og den er ikke alltid best i utgangspunktet så det blir jo ikke bedre av denne klokkeendringen…).

Jeg håper etterhvert at det vil bli slutt på dette tullet og at jeg slipper denne merkelige greia som ødelegger søvnrytmen og alltid gir meg litt noia først dag på jobb. Var det riktig helg jeg stilte klokka? Stilte jeg klokka riktig veien? Hva med kollegaene mine på jobb – har de husket å stille klokka? og ha med alle andre ute i samfunnet? Har alle stilt klokka og riktig vei så ikke alle rutinene vi alle har går helt i vasken?

Vel, nå er klokka stilt for denne gangen, panikken kan roe seg og jeg kan venne meg til nye tider med lys og mørke som snart blir mer mørke uansett. Så jeg sitter inne på sofaen, drikker te, ser etter hus og stearinlysene jeg har tenkt lyser opp og gir en god stemning for kvelden.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg