Åker’n er slått!

Grasset på åkeren min var langt – enkelte steder like høyt som meg! Så å få slått grasset begynte å bli litt viktig.

Med tanke på at jeg ikke har særlig med motoriserte verktøy (bortsett fra en vanlig gressklipper som går på bensin), føltes en åker på omtrent fire mål litt stort. Jeg har en ljå, men siden jeg ikke har brukt den særlig før…ville den oppgaven blitt litt i overkant stor når grasset var så høyt.

Heldigvis bor jeg på landet – det finnes naboer med passende redskaper! Så naboen var her og kjørte rundt på jordet mitt en stund i går og fikk det klipt.

Det betyr ikke at det er helt ferdig. Nå er det opp til meg å bruke ljå (eller annet utstyr) for å få bort det som er rett rundt et par kummer. Såpass lite burde jeg klare – jeg har jo testet litt rundt noen av bærbuskene (selv om det trengs mer jobbing der også).

Neste jobber for meg på åker’n nå – fordi jeg skal ha den for å dyrke grønnsaker og blomster – blir å gjøre så det faktisk er mulig å gro ting der. Så jeg må få bort grasset på et vis. Skal jeg grave opp hele åkeren for hånd? Kan jeg få noen til å pløye den opp for meg? Skal jeg legge på plastikk for å kverke det meste under så det blir lettere å grave? (i så fall – hva slags plast skal jeg bruke og hvordan gjør jeg det egentlig?)

For hver gang noe blir gjort, dukker det opp flere spørsmål enn jeg hadde i utgangspunktet. Noe sier meg at det vil være sånn en stund…

2 kommentarer
    1. Så bra med så fine naboer! Du kan da ikke grave opp åkeren med hånd 😅. Du må vel få noen til å pløye opp.

      1. Bra naboer er gull verdt! Så vidt jeg vet har ingen av naboene traktor med plog…så eneste mulighet jeg kan se for øyeblikket er å i det minste starte for hånd. Kanskje jeg blir kjent med en bonde i nærheten som har plog *krysser fingrene*. På den annen side – det er ikke som om jeg har behov for hele åker’n med det første… 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg