Å nyte sommeren

Enten du har ferie eller jobber, om det er sol der du befinner deg eller om det bøtter ned, for mange er sommeren en tid på året da det skal nytes.

Både i vanlige media, sosiale medier og blant folk som snakker er det stort sett ferie og sol som er det viktigste. Gjerne at en skal gjøre en del også; dra steder, gjøre masse og være nesten konstant sosial.

I år nyter jeg sommeren uansett hvordan vær det er fordi jeg tilpasser hva jeg gjør til hvilket vær det er hver enkelt dag. Jeg har hjemmeferie, så jeg slapp å sjekke værmelding når jeg pakket til ferien.

Sommeren i år nytes blant annet ved å olje verandaen. Det høres kanskje ikke så gøy ut (og det var det heller ikke), men nå som jeg er ferdig, er det helt sykt digg! Følelsen av å ha gjort noe som jeg har skullet gjøre en god stund, er også en liten ekstra dopamin-boost for min hjerne i alle fall.

Jeg nyter alle dagene fordi jeg ikke må ha på vekkeklokke. Jeg nyter sommeren uansett vær: er det fint vær går jeg tur, jobber ute i hagen eller sitter på verandaen og leser. Er det grått og regn sitter jeg inne og leser, planlegger bloggen og YouTubekanalen (Lesejenta), suser rundt på internett og spiser god mat. Uansett vær kan jeg være sammen med venner og familie.

Så å nyte sommeren trenger ikke være ensbetydende med at det må være strålende sol hele tiden. Å nyte sommeren er å ta livet som det faller seg og leve i nuet og kose seg med det en gjør.

Jeg håper du nyter sommeren og lever i nuet.

4 kommentarer
    1. Så fint å være ferdig med å olje terrassen 😃 Det samme arbeidet har stått på lista her også en stund, men vi rekker det nok ikke i år heller 🙈 Ønsker deg en fortsatt fin sommer 😊

      1. Terrassen ble bra (til tross for at det regnet senere), men innser at det er viktig å sjekke værmeldingen…. Alt til sin tid, kan ikke rekke alt på en gang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg