Å finne feilen…

…i et strikketøy er ikke alltid like enkelt. Heldigvis strikker jeg med et garn som er tvinnet nok og har en lys nok farge til at mønsteret blir godt nok definert. Jeg startet nemlig å strikke dette mønsteret i et mørkeblått garn – det ble stadig feil og jeg endte med å rekke opp hele greia. Så startet jeg på nytt i dette rosa garnet (Drops Baby Merino – farge 08) – og ja, jeg sliter med å få røde og rosa farger til å dukke opp riktig med kameraet. Mønsteret er Sunrise av Drops Design og så lenge en ikke plutselig hopper over å lage et kast når en skal, så er det overraskende enkelt. Dekorativt blir det også.

Ulempen med å ikke oppdage feil med en gang er at det blir å strikke bakover…denne gangen hele fem rader!! Sånn er det når jeg ikke følger godt nok med. Heldigvis er ikke dette et pusete garn – da er det nesten mulig jeg ville gitt opp. Så med det sier jeg også at pusete garn ikke er helt for meg… Jeg strikker en del om dagen fordi jeg har (tydeligvis) begrenset med energi etter jobb. På den positive siden – jeg liker å strikke!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg