4 dager = en sokk

For å kunne bruke et par med ullsokker vil nok de fleste foretrekke to sokker – i alle fall de av oss med to bein.

Sånn tenker i alle fall jeg som omtrent alltid er kald på føttene. Har jeg nå flere ullsokker enn jeg får brukt? Absolutt. Kommer jeg til å fortsette å strikke ullsokker? Absolutt ja til det også.

Enn så lenge har jeg brukt fire dager på første sokken, så kanskje jeg bruker omtrent det samme på sokk to? Aner ikke – jula er snart her og hvem vet hva en får gjort da?

Noen ganger funderer jeg litt på hvor mye tid jeg egentlig bruker når jeg strikker (eller hekler) ting. Hvor mange dager er forholdsvis enkelt å finne ut av for jeg har startet å skrive opp når jeg starter og avslutter prosjekter, men akkurat hvor mange timer jeg har brukt har jeg ingen oversikt over.

Denne sokken, men fletter på, har jeg i alle fall brukt fire dager på. Flettene er noe kålete når jeg ikke bruker ekstra pinne, men jeg syns ekstra pinne også var kålete…

Utseendet på sokkene endres så veldig med litt mønster – selv med bare fletter. Jeg avsluttet med vrangbord fordi jeg føler den kanskje vil holde seg oppe bedre på den måten (men jeg vet egentlig ikke). Så nå gleder jeg meg til å starte på neste sokk 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg