Hva er du stolt av?

Folk er forskjellige, det er det ingen tvil om. Dermed blir vi også fornøyd med og stolt av ulike ting.

Hva du er stolt av kan være noe helt annet enn hva andre du kjenner er stolte av (dere har vel dessuten ulike liv, så noe annet ville vært rart).

Noen er stolte av å ha klart å komme seg gjennom dagen. Andre er stolt av hvor mange venner de har og hvor omgjengelige de er. Andre igjen er stolt av karrieren sin, familien sin, barna sine, huset sitt, utseendet sitt, pengene sine, tålmodigheten sin, styrken sin, motet sitt, følelsene sine.

Å ha noe å være stolt av gjør noe med selvbildet ditt og med selvtilliten din. Det gir deg en boost.

Hva du er stolt av selv og hva andre tenker du kan være stolt av kan også være fullstendig forskjellige ting.

Siden de fleste av oss også har dårlige dager, hva med å lage en “stolt av” liste?

Små ting, store ting – det spiller ingen rolle hva det er så lenge du er stolt av det på ett eller annet vis. Husk å skrive på listen din hvorfor du er stolt av det, å bli påminnet slike ting kan gjøre deg godt på kjipe dager.

Min stolt-liste:

  • Gjennomførte og besto et år med spanskstudier på Høgskolenivå. Fordi: hadde ingen tidligere kjennskap til språket.
  • Fullførte og besto en bachelorgrad i bibliotek- og informasjonsvitenskap. Fordi: ny by og mye pensum på engelsk, i tillegg til at jeg bruker tid på å lære meg teoretiske ting.
  • Tok ansvar og grep i forhold til min mentale helse som gjør at jeg nå har det mye bedre. Fordi: jeg ignorerte det veldig lenge med håp om at det ville forsvinne av seg selv (spoiler-alert: det gjør ikke det…), men ved å ta grep beviste jeg for meg selv at jeg kan få det til.
  • Har hatt en YouTubekanal i over ett år hvor jeg snakker om bøker. Fordi: jeg endelig hoppet i det etter å hatt lyst til å gjøre det i to år…
  • Kjøpte hus alene (med litt hjelp fra foreldre). Fordi: jeg fikk det til.
  • Bestilte flybilletter alene. Fordi: stor greie for meg fordi jeg er så redd for at noe skal gå galt (og på vei var det ikke så langt unna, men heldigvis ordnet det seg).

Har du noen ting på din stolt-liste du er villig til å dele?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg