Medlem? Bonus? Rabatt?

Spørsmålet blir kanskje om de faktisk er så kjære alle disse ulike medlemsskapene og kundeklubbene som skal gi deg bonuser og rabatter for alle mulige forskjellige ting.

Joda, du kan få avslag i prisen på mange ulike ting. Jeg benytter meg selv av mange av tilbudene, men hvor bra er det egentlig?

I noen tilfeller er det veldig bra, mens i andre tilfeller kan en lure på om en ikke ofte blir mest lurt.

Ta Trumf for eksempel. De gangene jeg handler på Meny får jeg Trumf-bonus, men den er jo ikke akkurat stor. Dessuten handler jeg mest på Rema 1000 fordi den butikken er billigere. Der har de ikke Trumf. Noe som gjør at det tar en god stund før jeg føler jeg får noe særlig igjen for det. Dessuten må jeg jo bruke ganske mye penger på å få en liten prosent tilbake. Joda, de har trippel-trumf innimellom, men det er jo ikke sånn at jeg alltid skal handle de dagene. Det er også knyttet til ViaTrumf; som egentlig er ganske bra, men når jeg nesten aldri handler på nett (og de gangene jeg gjør det glemmer jeg at jeg burde bruke det) blir det ikke så mye utbytte der heller.

Mange av stedene (de fleste?) som har kundeklubber av ulike slag, må generelt alltid knyttes til epostadressen. Noe som gjør at den postkassen blir full av mye reklamemail. Upraktisk og noen ganger litt tidkrevende å slette alle disse mailene. Jeg vet ikke hva andre gjør med den typen mail, men jeg har en tendens til å stort sett bare slette dem fordi jeg ikke har tid til å lese gjennom alle.

For min del er det to ting som har hatt litt mer for seg. Mastercard og medlemsskap i USBL. Mastercard bruker jeg når jeg fyller bensin fordi da får jeg 3 % avslag i prisen fordi det er et stående tilbud de har. Medlemsskapet i USBL har en del fordeler med seg (hvorav jeg aldri huske alle…), men det har gjort at jeg både har fått betydelige prisavslag til tider og en bonus. Eller jeg har vel egentlig bare fått en av delen av gangen, men ofte har det monnet litt da utgangspunktet har vært større summer (større summer for meg i alle fall).

Så jeg lurer på: Har du mange medlemsskap ulike steder som skal gi deg bonus og rabatt? og ikke minst, benytter du deg av tilbudene du får?

Om du også har tips til mulige bonusordninger og rabatter som har litt for seg, er det nok mange som kunne blitt takknemlige for tips!

#penger #økonomi #privatøkonomi #bonus #rabatt #medlemsskap #kundeklubb

4 kommentarer
    1. Vi har 365 kort for å fylle drivstoff, Norwegian kredittkort (for å få poeng) og Coop mastercard (for å få utbytte).
      Jeg har medlemskap i Trumf og Coop, samt mannen min har Æ fra Rema 🙂

    2. Eg bruker medlemskortet til Coop. De har jo også ofte medlemstilbud, kor du er nødt til å være medlem for å få tilbudet. Slikt er smart. Da kan du spare 2-300 kr allerede den første handleturen.
      Eller så har eg samme som deg i mailboksen min. Har passert 4000 uleste mail for øyeblikket. Veit ikkje ka eg gjør med det problemet. Har du forslag?

    3. Personlig Utvikling: Jeg har ikke Coop i nærheten, men ser at den kan være veldig økonomisk med tilbudene sine.

      Når det gjelder mailen; det er sikkert noe du kan melde deg av og for de du “må” har for å fortsette og få tilbud kan det kanskje være en ide å opprette en egen mappe til den mailen. Sjekke den en gang i blant, men ofte bare slette alt som er der så mailen ikke bruker så lang tid på å åpne seg… Noen ganger når jeg har masse mail jeg skal slette søker jeg opp avsender, markerer alle mail og bare sletter alt på en gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg