Bøker lest i juli

Leah on the offbeat av Becky Albertalli. For noen år siden leste jeg Simon vs. the homo sapiens agenda av samme forfatter, og jeg husker at jeg likte boka veldig godt. Kan like gjerne innrømme at jeg ikke husker karakteren Leah fra den boka, men det gjorde ingenting. Hun er en verdig hovedperson som var artig å lese om. Jeg koste meg masse med denne boka og kommer nok til å lese mer som den forfatteren gir ut.

Fyrvokterens døtre av Jean E Pendziwol. Familie, urokråke, hemmeligheter og sammenhenger. Dette er det jeg ofte ville kategorisert som en «god bok» fordi den har en varm og god tone i bunnen med masse drama og forviklinger på overflaten. Hovedpersonene Morgan og Elizabeth har sine karakteristikker, og de passer godt sammen. Vi får innblikk en liten del av liten til hver av dem siden de forteller hver sine kapitler.

Isla og den store kjærligheten av Stephanie Perkins. Søtsuppe av en annen verden, men jeg elsker den typen bøker om jeg skal på stranda eller bare ligge ute i sola og kose meg. Da vil jeg ha lett underholdning med en dæsj romantikk. I denne boka er det ganske mye mer enn en liten dæsj med kjærlighet, men den er herlig og på de fleste måter ganske ukomplisert. Akkurat det som passer i sola.

Doctor Who: Revolutions of terror. Tegneserier er ikke det jeg leser mest av. Jeg har heller ikke sett Doctor Who selv om jeg er blitt anbefalt det mange ganger. Forrige gang jeg sjekket Netflix var ikke alle sesongene der så det burde de gjøre noe med ? jeg kan jo ikke starte en serie midt i? Burde nok også finne ut av om jeg skal starte med den nye eller den gamle serien. Uansett, jeg vil veldig gjerne lese mer av denne tegneserien!

Libromancer av Jim C Hines. Hva gjør jeg når jeg er på besøk hos ei venninne og ikke har med egen bok? Finner en i bokhylla hennes selvfølgelig! Dette er første bok i en serie; det er magi, bibliotek, bibliotekarer (den magiske varianten), ulike overnaturlige vesener og masse action. Mange ting jeg elsker med andre ord. Spesielt godt likte jeg magien i denne boka, jeg har aldri hørt om lignende magi.

The influential mind av Tali Sharot. En bok jeg så må lese flere ganger (så jeg må nok kjøpe denne). Jeg liker ikke tanken på å manipulere andre, men å forstå hvorfor folk reagerer som de gjør i mange tilfeller er absolutt veldig interessant. Jeg hadde en del aha-momenter; det er så mye jeg ikke tenker over, men når jeg leser det ble jeg en del overrasket over hvor korrekt det føltes.

Hunden frå Baskerville av Sir Arthur Conan Doyle. En kollega på jobb anbefalte denne når jeg var på jakt etter historisk roman for ungdom. Jeg har kommet til at jeg nok ikke ville kalt den det. En kriminalroman derimot, virker mer riktig. Det var en god historie som fløt lett. Det var en ting som irriterte meg litt med denne og det var jeg ikke følte at jeg fikk all informasjonen og nå sitter jeg og lurer på om det er fordi jeg lever i en annen tid enn når boken er skrevet.

Nemi: Skumle damen av Lise Myhre. Elsker Nemi! mer er det ikke å si.

Vanens makt av Charles Duhigg. Nok en bok jeg må lese flere ganger. Her var det mye informasjon på ett sted, men heldigvis var det greit forklart. Så nå må jeg bare klare å huske og lære meg all informasjonen. Å kunne endre vaner og å kunne se hvilke triggere en del vaner har kan være en stor fordel siden så mye av livet handler om vaner.

Den siste boka jeg ble ferdig med i juli har jeg ikke noe bilde av, men det var 80/20 prinsippet av Richard Koch. Dette ble ikke en ny favoritt, så selv om den var ok er det ikke noe jeg kommer til å lese om igjen.

Har du lest noen bøker i juli? (og hva syns du om dem?)

6 kommentarer
    1. Bruker du den spesifikke Youtube knappen i verktøy-linja, eller la du bare linken inn som en vanlig link? Hvis du brukte Youtube-ikon knappen, så vet jeg dessverre ikke hvorfor den ikke vises. Hvis du bare la inn linken, så er grunnen at du ikke har brukt Youtube-ikon knappen. 😀 Hehe!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg