Pusse opp

Jeg har et rom jeg kaller for “pikerommet” på grunn av tapeten. Ikke akkurat den mest tidsriktige tapeten kanskje, men jeg syns den er utrolig søt! Uheldigvis er tapeten ødelagt både rundt vinduet og noen andre steder på veggene. Dette var fra før jeg flyttet inn, så det er på tide å få gjort noe med det. Heldigvis er det ikke et rom jeg bruker mye, så jeg har ikke blitt frustrert over det.

Noe av grunnen til at jeg ikke har brukt rommet særlig er fordi møbleringen ikke har vært funksjonell. Så nå gleder jeg meg til jeg får det sånn jeg ønsker. Å vite hvordan jeg ønsket å ha det har tatt tid, men gode ting tar noen ganger litt tid. Det er en fordel jeg har hatt; jeg har ikke vært nødt til å stresse med det.

Det er dessuten teppe på gulvet der, så det gleder jeg meg til å få bort. Da kommer det til å bli klikklaminat på det gulvet også. (jeg tror i alle fall at det er det det heter) Nå har jeg jo lagt klikk-gulv i gangen, og det gikk bra – med litt hjelp fra min far vel å merke. Så regner med at jeg kommer til å være enda flinkere denne gangen.

Fordelen med dette rommet er at det bare er en dør; ikke fire som det var i gangen, og ingen trapp. Det er et par andre utfordringer, men jeg er heldig og kommer nok en gang til å få hjelp av mine foreldre.

Hvor mye dette kommer til å koste er jeg litt usikker på. Nytt gulv, gulvlister, ferdigmalte taklister (ja, det er dyrere, men en sparer mye tid og energi og slipper å male….) og tapet = en god slump med penger. Det kan sikkert gjøres ganske billig, men kan også gjøres dyrt. Jeg satser på god kvalitet, men ikke for dyrt. Derfor må jeg undersøke litt og regne sammen for å finne ut av hvor mye penger jeg kommer til å trenge. Siden planen er å bruke påsken, er dette noe jeg burde sjekke veldig snart da tiden ofte virker til å gå raskere enn en ofte legger merke til.

Har du pusset opp noe i det siste, eller skal du pusse opp noe snart? Regnet du på hvor mye det kunne komme til å koste og satte av penger før du startet?

#penger #økonomi #oppussing #privatøkonomi #planlegging

7 kommentarer
    1. Selvfølgelig, men treiga selv (altså meg selv) har ikke fått giret i gang for få bestilt noen fra Ikea til å komme å måle kjøkkenet og gi tips og sette opp nett-verktøyet de har. Men pengene har jeg! 🙂
      Du må dele hvordan det går med rommet, blir gøy å se!

    2. Ingrid; voksen tilslutt: Jeg er også spent på hvordan det blir; spesielt lurer jeg på hva slags tapet jeg kommer til å lande på…
      Legg inn bestillingen i helga; det kommer ikke til å skje noe med mindre du gjør noe.. 🙂

    3. Personlig Utvikling: Så lenge alt ser bra ut, er det veldig greit å slippe oppussing – det er tross alt en god del jobb.
      Når det er nødvendig er det greit å ha folk som kan hjelpe til (gjerne noen som vet hva de gjør…), og så kan en jo prøve å gjøre en hyggelig greie ut av det 🙂

    4. Vi skal nok pusse opp litt i løpet av året. Synes det er tiltak, men er jo veldig gøy etterpå når det har blitt fint og som en så for seg😊 God oppussing!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg