Motto?

Ofte lager jeg meg planer og så kommer jeg meg ikke helt gjennom dem, men jeg har sett nevnt flere steder at det kan være en god ting å ha et motto. De fleste som jeg har hørt snakke om dette har ment at en skal ha et motto gjennom hele året, men hvorfor? Jeg mener, mye kan endre seg på et år så hvorfor ikke ha et nytt motto hver måned?

Hvorfor utsette til i morgen det jeg kan gjøre i dag?

Ofte starter jeg på ting veldig bra, men så har det en tendens til å gli ut. Derfor tenker jeg at spørsmålet over kan være lurt for meg å bruke som et motto nå i januar.

Det er så mange ulike mottoer en kan velge mellom, fordi de passer til ulike stadier av livet og hva en ønsker å fokusere på der og da. Har du et motto du prøver å følge?

Å holde seg til planer er ikke alltid like enkelt; omstendighetene kan fort endre seg og da er det ikke alltid mulig å følge en allerede oppsatt plan – den må endres. Noen ganger er det bra, andre ganger ikke fullt så heldig. Det viktigste er ofte å finne lyspunktene i det som skjer. Kanskje en endring i planen gjør at sluttresultatet blir enda bedre enn du kunne håpet på?

#planer #motto #tanker

2 kommentarer
    1. Fremtiden er alltid usikker, så det at en plan endres underveis betyr bare at den blir bedre. Selve resultatet er kanskje ikke på samme nivå som man hadde håpet på på forhånd men hadde man ikke endret på planen, hadde kanskje ingenting av det man håpet på, kunne blitt oppnådd. Det kan også ha skjedd ting både fysisk og inni hodet, som gjør at man ønsker å få et litt annet resultat enn når man begynte. Det er også en god ting (med mindre det er frykt som styrer endringen), tanken har modnet i hodet, man har lært litt mer, og funnet en bedre løsning.

    2. Ingrid; voksen tilslutt: Å endre en plan på grunn av frykt er vel kanskje generelt ikke så bra. Å endre en plan fordi en tenker ulikt fra da en startet på planen eller fordi en har lært mer, tror jeg generelt kan være veldig bra.
      Jeg føler hele tiden at jeg lærer nye ting, og dermed må planer og tanker justeres deretter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg