Tiddeli-bom

Det snør, det snør.

Dette er riktignok andre snøen allerede i år, men den første forsvant nesten samme dag den kom. Nå er det kommet mer, og jeg har vært en gåtur ute i den friske lufta. Helt fantastisk!

Når det er kaldt nok til at snøen knirker under fjellstøvlene mens jeg går, det er noe med den lyden. All annnen lyd er dempet av det hvite dekket som har lagt seg og gjort alt lyst og pent. En enslig fulg kvitrer når jeg kommer nærme nok og hakkespetten hakker i vei som vanlig. Borte på jordet står to rådyr og spiser litt av det som ikke enda er helt dekket av den fine nysnøen.

Siden dette allerede er den andre snøen i vinter; er den kommet for å bli? Uansett skal jeg snøre på meg skoene og ta på lue, skjerf og votter og gå ut og måke litt snø.

#winteriscoming #snø #vinter #nysnø #kaldt

2 kommentarer
    1. Jeg må innrømme at jeg selv ikke er så veldig glad i snø (jeg bruker nok litt for mye tid på å irritere meg over vintervær), men snø skal ha at det gjør seg veldig fint på bilder. På bildene dine for eksempel var det veldig fint og jeg liker snø veldig mye mer enn mangel på snø når det er jul, dessuten syns jeg snø er helt ypperlig hvis jeg er inne og ser den fra et vindu mens jeg drikker te eller varm sjokolade, jeg har bare ikke nødvendigvis så stort behov for å være ute i snøen selv.
      Ellers hei, bloggen din var trivelig og du må ha en fortsatt fin dag 🙂

    2. Akima K. Montgomery: Så hyggelig å høre at du liker bildene mine!
      Jeg er litt i begge leirene; jeg liker å gå tur ute i snøen (så lenge det ikke er for dyp snø til å gå i), og jeg elsker å kunne sitte inne med en kopp kakao, se ut i mørket mens snøen faller og lese litt i en bok.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg