Bøker lest i august

Helt siden jeg var liten har jeg elsket historier. Jeg har vært i utallige land rundt om i verden, jeg har reist under vann, jeg har vært ute i universet og jeg har vært på planeter som eksisterer i vår verden. Jeg har reist tilbake i tid, jeg har vært andre personer, jeg har vært verdensmester, jeg har vært en kjempesuksess, jeg har vært fortapt og ensom. Jeg har vært nesten alle du kan tenke deg og sett mer enn mange kan forestille seg.

For meg er det helt naturlig å lese bøker, det er noe jeg har gjort nesten hele livet. Jeg føler at det mangler noe om jeg ikke får lest på mange dager, at en liten del av meg mangler. I august har jeg vært hel; totalt sett har jeg lest fem romaner og en fagbok.

Denne boken kjøpte jeg for en stund siden, men har ikke rukket å lese før nå. Det er high fantasy med demoner og magi. Den har flere fortellere og er nesten 500 sider. Children of fire er første boka i serien Chaos born og jeg må kjøpt de neste bøkene så jeg kan lese mer av den serien fordi den fascinerte meg.

Dette er første (Ink and bone) og andre (Paper and fire) bok i serien The great library (jeg leser på tredje bok (Ash and quill) nå). Jeg kjøpte inn første og andre bok samtidig fordi jeg hørte ikke om den før etter at andre bok var kommet ut. Serien er basert på at biblioteket i Alexandria aldri brant ned til grunnen, og dette biblioteket sitter dermed med all kunnskapen og velger også hva alle får tilgang til. Det har gjort at svartebørsen for bøker er stor industri. Premisset for boka gjorde at jeg bare måtte ha serien og jeg ventet til tredje boka kom ut før jeg kjøpte den også så jeg kunne lese de sammen. Når så tredje bok kom ut og jeg begynte å lese fant jeg ut at det som skulle være en trilogi er blitt utvidet til en fem-bok serie. Noe som gjorde meg irritert og fornøyd på en gang. Jeg elsket de to første bøkene, og så langt er tredje boka like bra!

Denne boka leste jeg fordi det finnes en bok (i flere utgaver) med tittelen “1001 bøker du må lese før du dør”, hvor jeg har satt meg som mål å lese et par av forslagene fra den boka hvert år. Så nå har jeg lest en bok av Graham Greene, ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen med det første da det ikke var helt min stil.

Jeg syns alltid det er inspirerende å lese om folk som har fått det til innen sitt felt, men denne boka gav meg dessverre ikke så veldig mye inspirasjon til tross for alle personene som er intervjuet.

Blodets hevnere er andre boka i serien Nattjegerne. Jeg leste første boka (Blodets galskap) for et par år siden når den kom ut og har ventet på denne boka siden den gang. Den var verdt å vente på! Jeg håper bare at ventetiden til bok tre blir noe kortere.

Jeg har startet på et par andre bøker, men de er jeg ikke ferdig med enda – så de har jeg ikke gjort meg opp en ferdig mening om enda.

Hvilke bøker leste du i august, og har du lest noe av bøkene jeg nevner her?

#bøker #anbefaling #boktips #bokanbefaling

1 kommentar
    1. God søndag! Så flott at du likte Blodets hevnere!!! Nå ble jeg glad. Skal prøve å få bok 3 ferdig snart 🙂 Skal sette meg ved tasturet med en gang!!!!! Klem fra Elisabeth Øvreberg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg