Ulogisk latskap

En kan ikke være like logisk i alt en gjør. Så her er ting jeg gjør som kan virke ulogiske…

– orker/gidder ikke lage middag, så går tur/retur matbutikken for å kjøpe grandiosa… Heldigvis bor jeg ikke alt for langt unna matbutikken, men likevel – hva er greia her liksom? Det er dessuten dyrer å kjøpe en grandiosa enn å lage sunnere middag hjemme ofte. En annen ting er at jeg klarer å spise opp hele grandiosaen (jeg kan ikke fordra rester av grandiosa), noe som gir meg vondt i magen. Sånn sett bare ulemper og ingen fordeler, men likevel hender det at jeg gjør det – forstå det den som kan…

– hengsler på klesskapsdør knekker, lar døren stå på et ekstra rom et år før jeg drar og kjøper helt nytt klesskap. Ting tar tid?

– når jeg våkner om natten fordi jeg må på do, men tenker at jeg må stå opp om et par timer uansett, så jeg kan vente. Dette har jeg faktisk funnet en fordel med; det gjør at jeg klarer å stå opp raskere om morgenen når alarmen går på vekkerklokka – så denne er ikke bare rar og negativ.

– venter med å ta oppvasken. Jeg har ikke oppvaskmaskin, så jeg vasker opp. Ulempen er jo alle de dagene jeg ikke har lyst til å ta oppvasken, og bare lar den bli stående på benken. Når det da blir tomt for noe; ingen rene tallerkner/kniver/gafler eller annet, så må jeg jo ta oppvasken. Det gjør at det tar veldig mye lenger tid enn det ville tatt om jeg vasket opp oftere – totalt sett ville jeg brukt mindre tid om jeg vasket opp for hver gang jeg lagde middag.

Har du ting du gjør som er ulogisk latskap?

6 kommentarer
    1. Åhja! Oppvasken kjenner jeg igjen, og å vente med å gå på do men Grandiosaen… Jeg liker faktisk Grandiosa bedre dagen etterpå, så for meg er det vinn-vinn! Middag og Lunsj (…ok… frokost. Sa jeg at jeg er over 30?) 😀
      Vaske klær når jeg er gått tomt for rene klær, (hjelper litt med det nye systemet for skittentøysklær)
      Lar ting ligge rundt omkring til det blir skippertak i rydding, sånn rett før venner kommer på besøk.
      Ja det er flere ting!
      Forresten, tips med Grandisen: Del den i to før du steker den, så har du halve liggende i frysen til neste middag du er giddeløs på.
      Har dessuten nå kjøpt inn sånn tørrblandet brøddeig, som bare skal ha gjær og vann i. Tenkte å lage meg pizzahorn for å ha i frysen. Det må jo bli popis!

    2. Ingrid; voksen tilslutt: Jeg liker Grandiosa, men selv om jeg bare spiser en halv får jeg vondt i magen (mulig den inneholder noe jeg ikke tåler så godt?) – så da spiser jeg like godt hele med en gang…mangler litt logikk der også… (jeg er også over 30; pizza til frokost kan være helt fantastisk!) Pleide å dele Grandiosaen i to når jeg var student – det var ikke plass til hele i hybelkomfyren.

      Klesvask – ja!

      Få besøk av venner og familie er en “super” måte å få ryddet huset på…

      All mat en kan lage en stor porsjon av før en deler det i mindre porsjoner og legger i fryseren er gull verdt! Har gjort det med noe middag i det siste – perfekt de dagene en er så sliten at en ikke orker å lage middag 🙂

    3. Eg har også fundert på lignende ting. Hadde tenkt å skrive artikkel om. Kommer sikkert til å gjøre det også, men ikkje idag. (latskap)
      Eg lurte på følgende: korfor kan eg gjøre ting for andre, som eg ikkje klarer å gjøre for meg sjølv? Korfor har eg ingen problem med å lage middag og rydde, når andre kommer på besøk, men det er helt umulig å gjøre det når eg er aleine.
      Svaret eg kom fram til, var at andre var mer verdt i mine øyne, enn eg var. Det fikk meg til å tenke litt. Eg skal elske din neste som deg sjølv, står det skrevet. Men eg elsker tydeligvis ikkje meg sjølv.

    4. Personlig Utvikling: Absolutt et godt spørsmål. For min del tror jeg det også har med samfunnet rundt; jeg vil jo at andre skal oppfatte meg som et godt menneske som klarer å gjøre vanlige ting som å ha det ordentlig hos meg selv..

    5. hehe. Kjenner igjen noe av det med å vente med å gjøre ting, grandisrester liker ungene å ha i matpakke om det passer seg sånn her 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg