Bloggtips

Ofte, om jeg ser bloggposter med tips til hva en kan blogge om, klikker jeg meg inn og leser. Jeg tror det er fordi jeg ønsker inspirasjon; det er tross alt hyggelig de gangene folk har vært innom her og noen til og med legger igjen en kommentar en sjelden gang. Da blir lykkesenteret i hjernen min veldig fornøyd.

Likevel bruker jeg omtrent aldri disse tipsene; hvorfor kan en jo spørre seg om, det er mange gode tips der ute. Både fra store og små blogger. Jeg fortsetter bare å dure i vei på min egen lille måte om stort og smått, mye og ingenting. Noen dager kan jeg raskt skrive tre bloggposter på rappen, men da passer jeg på å planlegge dem slik at de blir postet i løpet av flere dager (en genial funksjon). Heldigvis, fordi andre ganger kan det fort gå tre-fire-fem dager før jeg skriver noe som helst her inne.

Enkelte ganger er jeg rett og slett helt tom og klarer ikke finne på noe, det er de dagene jeg er sliten og blir sittende i sofaen med netflix. Lenge ble jeg nesten litt irritert på meg selv når jeg var så “lat”, men jeg har etterhvert begynt å innse at jeg mangler energi (og noen ganger motivasjon). Den manglende energien kommer mye fra depresjon, men også fra ikke den beste spise og treningsvanen. Så den siste tiden har jeg blitt flinkere til å spise riktigere (selv om jeg selvfølgelig koser meg med sjokolade, potetgull, is og øl) og gå mer tur. Det eneste jeg får gjort med depresjonen er å finne ting jeg liker å gjøre som gir meg energi og gjøre det.

Andre ganger har jeg mer energi, og da bobler hodet nesten over av ideer. Utfordringen da blir jo å få skrevet ned i alle fall noen av dem, mens resten går i glemmeboka (dessverre). De gangene jeg bare skriver ned overskriften og ikke gir meg selv noen stikkord er egentlig bare å glemme, for der har jeg glemt hva jeg tenkte til neste gang jeg ser på arket jeg skrev det på. Når jeg bare logger meg inn og skriver på en post (eller flere) med en gang er de beste. Da har jeg startet og klarer å fortsette senere om jeg ikke skulle bli ferdig med tankegangen der og da.

Så mitt bloggtips (til meg selv?) er å skrive ned ting når en kommer på det; gjerne litt mer enn bare et par ord, gjerne hele setninger; men i alle fall en god del om så en husker noe av det en tenkte når en faktisk har tid til å skrive det.

7 kommentarer
    1. det er et veldig lurt tips, jeg har pleid å notere på mobilen, men kjøpte meg en bok i går som jeg skal ha med meg overalt til å notere ned fine steder er reiser forbi, ideer eller sitater, handlinger osv som plutselig dukker opp 🙂

    2. Hei, jeg følger nok mest de jeg føler jeg har blitt kjent med her inne og som også bruker tid på meg og kommenterer. Der leser jeg alle innleggene deres også, fordi jeg føler vi har blitt kjent. Ikke alltid jeg kommenterer hver og en, men da kommenterer jeg alle i et innlegg. Ellers så leser jeg og kommenterer sporadisk. Kommer vel an på tid og ork. Tror cluet er å blogge om det som gjør deg til deg uansett om du er flink å bake, har barn, liker turer, er syk, mestring, slanking, hagen eller hva det skulle være. Tenker man da vil treffe dem med samme interesser..Overskrifter kan fenge, men ikke alltid folk oppdager deg likevel. Blir lagt ut masse innlegg hver dag..

    3. fjellgeitbundingen: Først; tusen takk for en lang kommentar 🙂
      Selv kommenterer jeg sjeldent for jeg blir alltid så usikker på hva jeg skal skrive; jeg har jo lyst til å skrive en kommentar som viser at jeg likte innlegget, men føler meg teit om det er det eneste jeg skriver… Det skrives og legges ut ufattelige mengder hver dag, så vanskelig å finne det som passer noen ganger. Så da er det ekstra hyggelig at noen kommer innom her, leser og kommenterer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg