Selvkontroll?

Nok en gang ny notatbok. Denne fikk jeg av ei venninne, og jeg begynte å bruke den med en gang. Vanligvis kjøper jeg meg notatbøker med linjerte sider, og ofte kjøper jeg de billigste. Så jeg tenkte hardt før jeg startet å bruke denne notatboken; innbundet, fin og med blanke ark.

Jeg har prøvd å lage ulike systemer for å ha oversikt over hva jeg ønsker å gjøre, men det er sjelden de varer så lenge. Synd, men sant. Lenge har jeg hørt snakk om Bullet Journal. Det er et system som er veldig fleksiblet og det har lister. Sånn sett burde det være ganske ideellt for meg. Ulempen er at det også kan utvikles veldig, så jeg har stort sett bare følt meg overveldet av alle mulighetene som ligger i systemet (selv om jeg er sikker på at år en blir vant til alle mulighetene og bestemmer seg for hva som passer, så er det gull å bruke).

Kontrollfriken i meg klarte ikke å starte å fylle ut midt i måneden, så jeg gjorde et forsøk på å huske hva jeg hadde gjort tidligere i måneden og fyllte ut det jeg trodde. Det har jeg så farget grått så jeg visste at jeg ikke var sikker på alt der.

En del av meg likte denne varianten, men den andre delen av meg syns det virket litt rotete når det ble veldig ulikt med fargeprikker på ulike dager. Så jeg har endret for hvordan jeg vil teste ut i juli.

Det er ikke juli enda, men jeg gleder meg litt til å starte å bruke denne siden. Det kan virke rart, men den føles mer riktig (enn så lenge i alle fall). Eneste minuset med den nydelige notatboka er at arkene er ganske tynne, så tusjene mine går gjennom. Noe sier meg at det kommer til å være et mindre problem med den nye utformingen fordi da kommer jeg bare til å sette et kryss, ikke tusje en stor prikk. Målet blir da å ikke bryte rekken med kryss som jeg vil prøve å lage meg.

Noen modereringer vil det riktignok være; jeg må ikke sykle og gå tur samme dag bare jeg gjør en av dem hver dag. Bloggingen er også noe som ikke nødvendigvis skjer hver dag. Jeg vil ikke skrive bare for å skrive (selv om det kanskje kan virke sånn noen ganger?), jeg vil skrive når jeg vil dele noe eller jeg har noe jeg tenker på. Ofte føler jeg at jeg tenker bedre når jeg skrive samtidig, da ser jeg tankene mine på papir/skjerm.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg