Årets første…

…sykkeltur er nå unnagjort! I et par år nå har jeg tenkt at jeg burde kjøpe meg ny sykkel. Den jeg har er nå omtrent 19 år(!), og oftest fungerer bare tre av syv gir. Så det å sykle i oppoverbakker er for eksempel ikke alltid like gøy.

Den har begynt å ruste litt her og der, men jeg er jo så glad i den. Dessuten er den rød og har bakbremser på pedalene.

I fjor høst gjorde jeg et lite forsøk på å se etter ny sykkel, men om jeg forstod det riktig, så er bremser på pedalene ikke det store lenger. Med tanke på at det stort sett er de eneste bremsene jeg bruker, vel… Det jeg egentlig ønsker meg er bare en ny, men helt lik sykkel som det jeg har hatt i snart tjue år nå. Dekkene har begynt å sprekke litt, men foreløpig holder de likevel godt stand.

Siden dagens sykkeltur var årets første regner jeg med at jeg blir litt øm både i beina og i rumpa i morgen, men heldigvis går sånt over. Så nå er det bare å nyte de varmere dagene på sykkelsete og kanskje sykle noen steder jeg ikke har vært før.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg