Gjentakelse?

En ting imponerer meg med de som blogger masse; de er mange ganger et oppkomme av ideer. Misforstå meg rett, jeg føler jeg har mange ideer jeg også, men jeg er usikker på om jeg ville hatt nok nye ideer til å blogge flere ganger hver dag.

Livet er ikke alltid like variert, noe som igjen gjør at jeg mange ganger tenker på de samme tingene om igjen og om igjen. Noen ganger får jeg nye impulser og lærer nye ting, noe som igjen gjør at jeg ser på de samme tingene på en litt annerledes måte, men ofte er det mange av de samme tankene som stadig kommer igjen.

Hvorfor det er sånn kan en jo spørre seg; er jeg for satt i mine måter å gjøre ting på? min måte å være på? er det noe jeg burde endre på? er jeg kjedelig som mange ganger føler at jeg ikke tenker nye tanker, men heller tenker de samme tankene gang på gang?

Jeg tenker på de samme gjøremålene i huset mitt, jeg tenker (og går) de samme turene til stadighet, jeg gjør de samme oppgavene på jobb. Sånn sett lever jeg nok et veldig monotont liv. På den annen side er jeg stadig klar for å se nye filmer, nye tv-serier og lese nye bøker. Spesielt føler jeg at bøkene gjør livet mitt mer unikt. I bøkene jeg leser møter jeg på så mange ulike karakterer i ulike stadier av livet og i ulike settinger som ofte er så godt beskrevet at det føles som jeg er der personene er. Noen bøker blir jo også litt gjentakelse, men stort sett så gjør det ingenting.

Andre ganger blir jeg nesten litt lei av meg selv; at det føles som jeg alltid gjør nesten det samme hele tiden. Jeg liker nye ting og utfordringer (selv om det noen ganger føles veldig skremmende). Så jeg føler kanskje at det “store” spørsmålet her blir: hvorfor gjør jeg ikke noe med det? Jeg er tross alt den eneste som kan gjøre noe med det.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg