Å holde løfter

Noe som er veldig viktig for meg er å holde løfter jeg gir. Jeg syns også det er veldig viktig at andre som gir løfter holder det de lover. En del ganger sier jeg at jeg skal gjøre så godt jeg kan, men at jeg ikke kan love det den andre personen ønsker. Dette gjør jeg fordi det ikke er sikkert at jeg faktisk får til det jeg skal jobbe hardt for å få til. Sånn er det noen ganger, det er dessverre ikke alt som er mulig å gjennomføre.

Innimellom skjer det ting som gjør at jeg tenker over mine verdier i livet, og dette er en av mine verdier. Jeg kan ikke alt og klarer heller ikke alt, men er det noe jeg gjør så er det å holde det jeg lover. Likevel er det en liten forskjell; når jeg sier at jeg gjøre noe og når jeg lover at jeg skal gjøre noe. Det første kan en være ganske sikker på at jeg gjør, men der er det likevel en liten margin som kan gjøre at det faller gjennom. Når jeg lover at jeg skal gjøre noe derimot, da er det ingenting som kan stoppe meg fra å få det gjort uansett hva det er.

Er det for mye forlangt å forvente de samme verdiene og den samme respekten for lovnader hos andre som jeg forventer av meg selv?

Livet og verden går alltid fremover og endrer seg stadig. Jeg håper jeg klarer å endre meg sammen med den; med mindre det strider totalt med mine verdier.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg