Min første pai

For en stund tilbake var jeg på besøk hos en venninne og fikk servert pai til middag. Den var så god at jeg fikk lyst til å lage pai selv også til middag. Heldigvis fikk jeg en paiform til bursdagen min, så det var helt perfekt til å teste ut. Så litt i noen kokebøker og litt rundt på internett, det er så mange ulike varianter av paibunner og innhold. Så gjorde det enkelt, tok bilde av oppskriften som venninnen min brukte.

Jeg hadde loff med smør på ved siden av, og husket faktisk å blåse på den varme paien så jeg slapp å brenne meg på tungen (like ubehagelig hver gang jeg gjør det). Glemte helt at det ville vært godt med en liten salat ved siden av, så det får jeg prøve å huske på neste gang.

Hva slags type pai pleier du å spise?

2 kommentarer
    1. Digger paier! Spiser masse av dem i Frankrike, du får dem hos bakeren med mye forskjellig fyll. Koster 20 kroner for en porsjon og er kjempegode 😘

    2. Kirsti: Første gang jeg har lagd det, men skal definitivt lage mer av dem. Teste ut litt forskjellig fyll i dem. Så billig; da er det jo bare å prøvesmake mange forskjellige 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg