17.mai

17. mai. Grunnlovsdagen. Bunader. Is, pølser og sukkerspinn. Flagg. Barnetog, russetog, borgertog. Kjentfolk. Alt det kjente og kjære som denne dagen er hvert år. Med tanke på hvor mye det har regnet den siste uken, er det tydelig at værgudene er på vår side i dag der jeg bor. Ja, det er overskyet, men ikke regn.

For akkurat fire år siden feiret jeg ikke 17.mai noe særlig, jeg pakket ut. 16.mai for akkurat fire år siden flyttet jeg nemlig inn i huset der jeg bor. Heldigvis fikk jeg masse hjelp av mine foreldre og jeg jobbet fra klokken 7 om morgenen og til over midnatt før jeg fikk lagt meg den 16.mai. Så jeg var ganske sliten 17.mai, men jeg pakket ut hele dagen. Hele stuen var full av esker, og jeg brukte hele dagen på å pakke ut så mange som jeg kunne.

Det er viktig å huske på å ta pauser for å slappe av og spise litt på sånne dager. Problemet var bare at når jeg hadde begynt å lage middag innså jeg at jeg manglet egg. Jeg var totalt utslitt og temmelig desperat og tenkte at kanskje det var en bensinstasjon som var åpen og hadde egg? All logikk var forsvunnet ut av hodet, så jeg tenkte jeg fikk kjøre rundt for å se om jeg kunne finne et sted hvor jeg kunne kjøpe egg. Heldigvis for meg var naboen (som jeg aldri hadde møtt før) på vei ut til 17.mai-feiring i finstasen. Det er mulig jeg så litt desperat og gal ut, men de hadde egg. Tror jeg aldri har vært så glad for et egg før.

Jeg fikk lagd middag og desperasjonen forsvant. Fortsatte å pakke ut resten av dagen, men tok det litt roligere. Heldigvis trodde ikke naboen jeg var gal, men de skjønte at flytting var slitsomt. Takk og pris for gode naboer sier jeg bare!

Det blir lenge til jeg skal flytte igjen, men da tror jeg at jeg skal merke eskene litt bedre med hva som er hvor…

Håper alle har en strålende 17.mai og koser seg masse denne dagen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg