Bilproblemer

Heldigvis hadde jeg ikke dårlig tid når jeg skulle ut og kjøre. Bilen startet nemlig ikke og jeg tror jeg vet hvorfor. Faren min hjalp meg med å skifte fra vinterdekk til sommerdekk på lørdag. Som vanlig var det litt lite luft i dekkene når de ble satt på. Heldigvis har jeg en liten kompressor som jeg kan koble til bilen. Da slipper vi å kjøre til nærmeste bensinstasjon for å fylle luft i dekkene der.

Dermed var den eneste kjøringen jeg gjorde med bilen etter dekkskiftet å kjøre bilen inn i garasjen igjen. Jeg tror jeg burde kjørt en lenger tur. Pappa mener at bilen ikke skal ha noe problemer med batteriet etter å bare ha brukt kompressoren for å fylle luft i dekkene, men jeg tror han tar feil. Bilen har nemlig hatt problemer med å starte en gang før, også den gangen etter at vi skiftet dekk og brukte kompressoren

Ikke akkurat en nyvasket bil, men det er fordelen med en grå bil, det er vanskelig å se hvor møkkete bilen faktisk er.

Når bilen bare gikk på startern uten å starte ordentlig ble jeg litt frustrert. Jeg skulle tross alt ut å kjøre. “Heldigvis” er ikke bilen min helt ny, og den går på bensin (jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre), så jeg vet et triks for å få startet den likevel. Nei, det er ikke startkabler – det har jeg aldri prøvd. Jeg har en mye mer primitiv metode: sette bilen i tredje gir, rugge på bilen en god stund (ekstremt god trening – en bil er tung å rugge på!), og så rugge fire ganger så lenge som jeg egentlig orker, prøve å starte bilen. De første gangene gikk det ikke i dag, jeg rugget for kort, men når jeg tilslutt hadde rugget nok, så startet bilen igjen! Jeg kan ikke så mye om bil at jeg forstår hvorfor, men så lenge det fungerer er jeg fornøyd.

En veldig sliten, men likevel fornøyd meg kunne da sette seg i bilen og kjøre avgårde. Jeg passet på å kjøre litt ekstra bare sånn i tilfelle batteriet trengte litt ekstra (jeg vet jo ikke om det er problemet). Så nå satser jeg på at bilen starter som vanlig neste gang jeg skal ut å kjøre. *krysse fingrene*

Har du noen gang hatt problemer med å starte bilen din?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg