Søndagstanker

I går var foreldrene mine på besøk; vi gikk tur og pappa hjalp meg å skifte dekk på bilen. Satser på at det ikke kommer til å snø mer nå, vi er jo halvveis i mai! Jeg kan skifte dekk selv (heldigvis), men jeg er alltid usikker på hvilke dekk som skal hvor. En skulle tro jeg hadde klart å lære det etter å hatt bil i 15 år, men neida, der sliter jeg alltid.

Ellers om dagen er det eksamensforberedelser det går i. Nå er det bare rett over en uke til og jeg er ikke klar i det hele tatt. Det føles som om jeg prøver å ta igjen nesten hele semesteret i løpet av et par uker – det sier seg selv at det ikke går. Jeg har dessuten innsett at å slite meg ut gjøre bare vondt værre, så det prøver jeg å unngå.

Værgudene virker til å være klar for at jeg skal bruke tiden inne til å studere med tanke på hvor mye det har regnet den siste uken. Jeg kan godt gå tur når det er overskyet og grått, men er ikke så glad i å gå tur når det regner, så jeg holder meg inne. Jeg var nettopp ute for å drepe noen snegler, ja, det er kommet en del av dem allerede og de elsker jo denne typen vær. Jeg er derimot ikke så glad i sneglene, så jeg prøver å kvitte meg med de som kommer i hagen. Vet ikke helt hvordan jeg skal bli kvitt alle siden jeg ikke tror alle naboene dreper snegler hele tiden; og selv gjør jeg det bare innimellom. Jeg kan jo ikke bestemme hva de gjør, men jeg kan i det minste bli flinkere selv til å gjøre det, alle monner drar.

Det er ofte veldig lett å snakke meg selv vekk fra studiene selv om jeg syns det er interessant, og nå gjorde jeg det igjen. Dagens mål er å se gjennom resten av forelesningsstreamene og gjøre multiple choice oppgaver til alle kapitlene (det kommer til å ta lang tid). Noe sier meg at det kommer til å ta resten av dagen siden jeg må ha noe pauser innimellom; spise litt og sånn.

Til studiene!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg