Bunadprøving

Mai er måneden for nasjonaldag og konfirmasjoner for mange av oss, og dette året er det slik for meg også.

Til min egen konfirmasjon for mange år siden fikk jeg vestfoldbunaden, men jeg var ikke ferdig utvokst den gangen. Glemte å ta bilder av når jeg prøvde den i påsken, men å si at den ikke passet lenger er en pen måte å si det på. Jeg har fått pupper siden den gangen, så det var ikke engang en liten mulighet for å få den bunaden til å passe meg mer.

Heldigvis har jeg en farmor som har en bunad jeg syns er veldig fin. Hun skal nok selv ha den på nasjonaldagen, men jeg skal få lov til å låne den i konfirmasjonen jeg skal i slutten av mai.


Jeg har ikke helt lært meg å være løs og ledig og smile på bilder, men jeg gjør et godt forsøk. Øvelse gjør mester?


Grunnen til armen bak ryggen er fordi beltet er litt stort for meg, så jeg måtte holde det oppe. Jeg syns dette er en nydelig bunad og er veldig glad for at jeg får låne den.

Hva slags bunad har du og skal bruker du bunaden din på nasjonaldagen vår?

#bunad

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg