Kommentarer

Det å få kommentarer på en bloggpost, er både en rar og god følelse syns jeg. Den en god fordi det betyr at noen faktisk har brukt av sin tid både på å lese noe jeg har skrevet, i tillegg til å bruke tid på å faktisk skrive noe tilbake til meg. Det er en rar følelse fordi noen har lest det jeg har skrevet (her mener jeg rar på en positiv måte!). Med andre ord: jeg elsker det når folk legger igjen kommentarer.

Å legge igjen kommentarer på andre blogger derimot, det er det sjelden jeg gjør. Jeg leser jo flere blogger sporadisk, og mange ganger har jeg tanker om det jeg har lest. Likevel kommenterer jeg sjelden på andre blogger – jeg får rett og slett litt prestasjonsangst. Gir det jeg skriver mening for den jeg skriver det til? Formulerer jeg meg greit? Tenk om det blir skrivefeil? Tenk om jeg skulle skrive noe jeg angrer på eller skulle ønske jeg hadde formulert på en annen måte?

Jeg har etterhvert lært at det meste jeg føler, er det også noen andre som har følt på eller tenkt på. Så jeg tviler på at jeg er alene om denne kommentar-prestasjonsangsten.

Heldigvis har jeg ikke den frykten når det kommer til å skrive på min egen blogg. Dette lille hjørnet av verden en min lille lekekasse hvor jeg kan skrive det jeg ønsker. Med tanke på at det teoretisk sett er tilgjengelig for alle, skulle en kanskje tro at det var litt prestasjonsangst inne i bildet der også, men det er det heldigvis ikke for meg. Om noen ikke gidder å lese ting jeg skriver: helt greit. Om noen ikke liker det jeg skriver: helt greit. Om noen liker det jeg skriver: oj, wow, vet ikke helt hva jeg skal skrive om det bortsett fra: så utrolig hyggelig!

Jeg setter pris på de som kommenterer, de har gitt meg litt ekstra av tiden sin, men jeg setter like stor pris på alle andre som også titter innom her (selv om jeg ikke vet hvem dere er) – rett og slett fordi jeg er en sniker på samme måte. (Bruker ordet sniker fordi jeg også er en av dem som sniker meg inn på mange ulike blogger, men bloggerne selv vet ikke hvem jeg er – litt som å titte inn gjennom vinduene til folk. Æsj, akkurat det ble en ekkel tanke – men jeg regner med at de fleste skjønner hva jeg mener).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg