Levert!

Jeg rakk det, oppgaven ble levert like før fristen gikk ut i går. Må si jeg syns det er en deilig følelse; å klare å fullføre noe en har begynt på. Tror ikke jeg er alene om det?

Nå er det bare en obligatorisk oppgave igjen å levere, men den har ikke frist før 7. april. For øyeblikket høres og føles det veldig lenge til, men det er faktisk bare rett over to uker til! Eksamnene er ikke før i mai, så har litt tid mellom de datoene til å lese mer pensum og gjøre gamle eksamensoppgaver. Det er noe av det viktigste lærte jeg før (og etter) jul. Løse oppgaver er faktisk viktigere enn å lese pensum. Misforstå meg rett, det er absolutt en fordel å lese pensum først, men det er ikke alltid at tiden strekker til. Så jeg har funnet ut at for meg er det lureste å se forelesningsstreamene og gjøre oppgaver, at det er fokuset mitt. Pensum får jeg heller lese litt innimellom det andre som skal gjøres.

Før fikk jeg litt noia av å skrive i bøker, men jeg er kommet til det punktet at jeg ikke har tid til å skrive ned alle notatene i en egen notatbok fordi det tar så lang tid. Så nå har jeg begynt å bruke markeringstusj i pensumbøkene. Ja, jeg har kjøpt dem så de er mine til odel og eie, men likevel var det en høy terskel å stige over det å markere og skrive i bøkene.

Det er nemlig ikke bare markeringstusj jeg bruker, jeg skriver også i margen om det er noe jeg føler er veldig viktig å huske. Som sagt føltes det veldig merkelig, nesten litt ulovlig de første gangene jeg gjorde det. Nå har jeg begynt å venne meg til det og liker det overraskende godt. Så gjett hva jeg skal fortsette med!

Folk er så ulike når det gjelder å ta notater; hvordan gjør du det?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg