Brikker i livet

Noen ganger føles livet som et puslespill, det er så mange brikker en skal prøve å få på plass. Enkelte brikker trenger en nesten ikke å se på før en vet hvor de skal, mens andre brikker kan en bli sittende og se på i flere timer uten å forstå hvor de skal. De vanskeligste brikkene er vel de en trodde var plassert på riktig sted, men så viser det seg at det ikke alltid helt stemmer.

Den siste tiden har jeg tenkt veldig mye, noe som egentlig ikke er uvanlig. Det uvante er vel heller hva jeg har tenkt, og hvordan jeg har tenkt på ting. Tankene mine har en tendens til å løpe litt løpsk, men jeg har likevel stort sett kontroll på dem. Når en blir sliten derimot, forsvinner noe av denne kontrollen. For en som er vant til å ha kontroll er dette ganske ubehagelig.

Siden jeg har hatt litt mer fritid den siste tiden enn hva jeg er vant med, har jeg gjort ting jeg ikke har gjort på lenge. Det å sitte og pusle puslespill gjør at jeg kan både fokusere, men også la tankene vandre. Det viktigste er jo at brikkene blir lagt der de skal, at de passer sammen med de andre brikkene de har rundt seg.

Puslespill er noe jeg har hatt glede av helt siden jeg var liten og pappa og jeg satt og puslet sammen ved stuebordet. Jeg har en del puslespill etterhvert, men noen ganger er det gøy med noe nytt. Så i går når jeg var i byen, var jeg innom Hvaltorvet. Jeg prøvde å fortelle meg seg at jeg bare skulle se litt, men jeg tror nok at underbevisstheten min var mest opptatt av at jeg skulle på ARK der det var 50% på alle puslespill.

Her er resultatet. Jeg kjøpte nok et puslespill. Til mitt forsvar så har jeg ikke så mange så store puslespill, og bildet var så fint at jeg bare måtte ha det. Jeg er tidvis en smule utålmodig av meg så nå vil jeg jo bare bli ferdig med å legge puslespillet jeg holder på med for det har jeg lagt før, sånn at jeg kan kose meg med det nye puslespillet mitt.

#puslespill #mindfullness #avslapning #pusling

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg