Sitting

Jeg har hatt et par dager nå hvor jeg har sitti mye i sofaen. Jeg ser på serier og filmer på Netflix, fargelegger litt, har fylt ut noen skjemaer, vært mye på internett generelt, har sett på småbruk som ligger til salgs på finn.no og drømt meg bort. Selvfølgelig har jeg gjort andre ting også, som å vaske og rydde litt, måke snø og gå tur.

Ulempen med å sitte så mye er at jeg får vondt i ryggen. Likevel gjør jeg det noen ganger når jeg ikke har energi til å gjøre noe særlig. Jeg blir sittende, og så blir jeg irritert på meg selv fordi jeg vet det gir meg vondt i ryggen.

En skulle tro jeg ble rastløs av å sitte så mye stille, og det gjør jeg. Likevel blir jeg sittende fordi jeg mangler energi om dagen. Jeg sliter også litt med å fokusere på en ting av gangen, jeg kan sitte å holde på med noe, så tar jeg meg plutselig i å tenke på noe helt annet enn det jeg holder på med. Egentlig litt fascinerende syns jeg.

Uansett, resultatet er at jeg sitter mye, jeg får vondt i ryggen og begynner å gå hvileløs rundt i stua – så da beveger jeg meg jo. Jeg sitter dessuten i sofaen når jeg ser forelesningsstreamer, og de er jo nyttige å se så noen ganger er det bra å sitte stille. Det er viktig å få frem de positive sidene ved ting.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg