Valgets kval

Noen ganger er et valg enkelt å ta, mens andre ganger er det vanskelig. Det er etter min mening vanskligst å ta valg på områder en ikke kan så mye om. Valget jeg må bestemme meg for snart omhandler skriver. Jeg har hatt skriveren min lenge nå; når jeg kjøpte den kunne den også scanne og kopiere. Scanningen har dessverre ikke fungert på en stund, jeg gjetter på at det har noe med programvare å gjøre, men siden jeg ikke kan noe særlig om dette er det vanskelig å si. Eneste jeg vet er at jeg ikke får det til å fungere.

Kopiering og utskrifter har fungert bra, men i den siste tiden har jeg hatt litt problemer med at skrivere ikke gjenkjenner den ene blekkpatronen. Jeg har testet med å sette inn en ny patron, men det hjalp ikke. Det gjør at jeg tror det er noe galt med selve maskinen.

Valget blir jo da: skal jeg ta den med til kjeden jeg kjøpte den av i 2007, eller skal jeg bare kjøpe en ny skriver? Ja, jeg vet den faktisk snart er ti år gammel, men den har fungert veldig bra hele tiden. Jeg har fremdeles et behov for å kunne skrive ut, spesielt nå i forbindelse med studiene.

Uansett så ønsker jeg en skriver hvor jeg fremdeles kan gjøre alle tre tingene; skrive ut, kopiere og scanne. Det har vist seg å være utrolig praktisk utallige ganger. Det er så mange ulike varianter på markedet, hvordan skal jeg vite hvilken av dem jeg burde velge? Det er dyre, billige, og midt i mellom. Hvor mye penger skal jeg legge i dette? Prisen er en ting, men jeg liker å kjøpe ting som har lang holdbarhet. Min gamle laptop for eksempel, den hadde jeg i over åtte år uten at jeg noen gang fikset noe med den. Jeg ryddet heller ikke opp i filer på den, så den ble jo litt treg etterhvert. Riktignok innså jeg ikke hvor treg den var blitt før jeg kjøpte meg ny pc (den gamle “døde”plutselig en dag – skjermkortet sluttet å fungere, så den gav meg loddrette fargerike streker på hele skjermen…).

Om noen har tips til hva slags skriver jeg burde kjøpe meg taes det imot med takk 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg