Hekling

Jeg liker å hekle enkle ting som løpere og brikker. “Problemet” nå er at jeg ikke har plasser til alt lenger. Ja, jeg bytter på hva som ligger fremme, men det er begrenset hvor ofte jeg gidder å bytte det som ligger fremme. Så når jeg lager nye ting har de en tendens til å havne i en eske. Det er jo ikke derfor jeg lager det.

Hm, kanskje jeg burde pressa det før jeg tok bilde? Dette er en av seks helt like brikker jeg har heklet. Jeg likte mønsteret så godt, og tenkte at jeg kanskje skulle bruke dem som kuvert-underlag. Det har jeg ikke fått gjort, så de ligger pent i en eske og tar opp plass.

Dette mønsteret har jeg lagd mange av. Denne her ble akkurat litt for kort der jeg tenkte å ha den, så jeg heklet en som var lenger så den passet. Dermed sitter jeg igjen med denne. Jeg har heklet dette mønsteret mange ganger etterhvert; så jeg har en hvit, en sort, en blå og en gul (må bare feste tråder på den gule). Har heklet flere i hvit og gitt i gaver. Innser at jeg ønsker å lage en i rød til jul. På den annen side:

til jul har jeg jo denne. Elsker mønsteret på denne; den kan passe hele advents- og juletiden. Den hadde sikkert også vært fin i hvit, kanskje jeg skal prøve det en gang?

Poenget er jo at jeg ikke egentlig har plass til å la det jeg lager ligge fremme, og så blir det bare liggende i esker. Mulig det høres rart ut, men jeg syns nesten litt synd på dem.

#hekling #hekle #håndarbeid

4 kommentarer
    1. Jeg skulle ønske jeg hadde lært å hekle, men jeg får trøste meg med at jeg kan brodere og strikke når jeg ønsker (les gidder) 😉 🙂
      Ha en riktig god søndag videre! 🙂
      Ps; er bare å sende noen hit altså, jeg har ikke nok å dekke bordene med 😉 😛 🙂

    2. Knøttet: Lærte meg å hekle selv, brukte maskebibliotek fra ulike bøker og holder meg til et par ulike masker – kan lage mye forskjellig likevel.
      Kan jo ikke sende hva som helst, det burde jo passe der det skal – farger og størrelser og sånt… (kommer du med et ønske og betaler porto, så kanskje du får pakke :p )

    3. Jeg har forsøkt, men det stopper seg for meg. Får prøve igjen om noen år, kanskje jeg forstår det bedre da 😛
      Her er det så lite gjennomført, og bord og møbler er i alle størrelser og farger de og 😛 Men jeg er glad i blått og grønt, og lilla 😉 Og trenger da ikke sende, er bare å ta med seg til Hamar 😉 🙂

    4. Knøttet: Er ikke meningen at en skal få til alt 😉
      Er vanskelig å få tak i fin blåfarge i heklegarn av en merkelig grunn, men grønt og lilla… 🙂 Har ikke noe ferdig i de fargene da. Godt poeng det med Hamar, er faktisk ikke så veldig lenge til jeg skal opp dit igjen, både eksamen og helgesamling snart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg