Utsettelser

Jeg har en dårlig vane, jeg utsetter ting selv om jeg vet at jeg ikke burde. Klesvask, oppvask, husvask, bilvask, rydding, pensumlesing og oppgavejobbing. Noen ting er lettere å gjøre mer av på en gang når jeg har utsatt det en stund, da kan jeg skynde meg. Jeg kan sette på en klesvask mens jeg støvsuger huset og ta oppvaske før klesvaska er ferdig. Rydding kan gjøres fort, men det blir det gjerne ikke helt ordentlig, heller mer forflytning av problemene.

Med en gang jeg kommer til studier er det ikke noe jeg kan gjøre for å gjøre det fort. Studiene er noe som tar den tiden det tar. Noen ganger er det vanskelig å sette seg ned med studiene fordi jeg vet jeg er på et vanskelig punkt jeg sliter med å forstå. Andre ganger føles det enklere fordi jeg er på sporet og forstår hva jeg leser. Uansett så tar det tid. Selv om det gir meg masse energi når jeg forstår det jeg holder på med, så er det noe med det å sette seg ned og faktisk gjøre jobben. Leste et sted noen som mente at om du bare utsetter og ikke får gjort jobben så har du ikke nok motivasjon til faktisk å gjennomføre. Jeg syns det høres litt enkelt ut; for meg er det for tiden rett og slett ikke helt nok energi til å gjøre noe.

En annen ting jeg pleier å utsette er når jeg holder på med håndarbeid, det å feste tråder er ikke akkurat favoritt-delen av håndarbeidet for å si det sånn. Jeg har også utsatt en del reparasjoner; sokker som må stoppes, knapper som må syes på og et par løse tråder på en t-skjorte som må festes.

Alle disse tingene er så tiltak å gjøre noen ganger. Noen ganger hender det at jeg ikke gjør disse tingene fordi jeg er lat og det å utsette ting er så utrolig enkelt. Andre ganger utsetter jeg ting fordi jeg er sliten og ikke har energi – det er det som gjelder nå for tiden. Jeg håper det snart går over. Vet ikke om det funker, men jeg håper det at jeg har blitt flinkere til å tur nesten hver dag, og at jeg har begynt å spise noe sunnere igjen, kan hjelpe med energi-situasjonen min. Jeg er fast bestemt på å fortsette å være optimist, så jeg forventer at det hjelper! (jeg har alltid vært sta, som oftest slår det ut i min favør).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg