Feil adresse

Skulle på et møte på jobb i dag. Fikk bare oppgitt et sted, og tenkte at dette gikk veldig bra for jeg søkte det opp på google og fant ut at det ikke var så langt fra jobb. Dermed fikk jeg en liten gåtur på vei til og fra møtet; frisk luft er alltid godt (i alle fall i godt vær). Tok på meg skjerf og jakke og gikk dit jeg skulle, var ikke ute i veldig god tid, men grei nok.

Når jeg kom fram begynte jeg å ane at det var noe som ikke stemte. Spurte litt rundt, men det visste seg at ingen var helt sikre på hvor stedet jeg skulle til faktisk var. Etter hjelp fra en hyggelig dame i en resepsjon like ved der jeg trodde jeg skulle jeg være, fant vi ut av det. Hun var så snill at hun ringte for å si at jeg var forsinket, og jeg gikk så fort jeg kunne dit vi da hadde funnet ut av hvor jeg faktisk skulle. Var dermed veldig forsinket til møte med en dame jeg aldri hadde møtt før. Ikke akkurat beste førsteinntrykket for å si det sånn; veldig sent ute og følte meg varm og svett fordi jeg hadde gått fort og det var mildt ute i dag.

Likevel, det ble et veldig bra møte. Damen var veldig hyggelig og vi fikk snakket godt sammen, og jeg fant ut at jeg hadde faktisk rett i en del ting jeg har lurt på en stund. Det er alltid litt godt å vite at jeg har rett noen ganger, i alle fall når mange andre er usikre, og ikke helt hvordan de skal svare fordi de ikke vet svaret.

Dermed endte dagen godt, og jeg vet nå hvor jeg skal neste gang jeg skal samme sted på møte, sånn at jeg kan gå riktig. Sånn er det når jeg ikke er godt nok kjent i byen, og stedet jeg skulle til er ganske nytt. Det visste seg nemlig at jeg ikke var den eneste som var litt usikker på hvor dette stedet var. Godt å vite at jeg ikke er alene om å ikke alltid finne fram på første forsøk.

Jeg syns også jeg var flink (eller kanskje det rett og slett var desperasjonen?) som spurte om hjelp for å finne ut av hvor det var jeg skulle. Jeg er nemlig ikke god på dette med å spørre om veien, jeg liker å finne fram selv. Det var jo derfor jeg hadde sett på kart til og med før jeg gikk…

#hverdagsliv #retningssans

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg